zobrazitskrýt filtr

Compliance

Zásady

Za více než 30let své existence získaly společnosti TOP CENTRUM car a VISTA car vynikající pověst v ČR. Společenská odpovědnost a vysoké etické nároky udělaly z TOP CENTRUM car a VISTA car to, čím je dnes – jednoho z nejúspěšnějších obchodníků s automobily v ČR. Pro TOP CENTRUM car a VISTA car, jakožto podniky s globálními aktivitami, znamená program compliance především to, že budou jeho pracovníci vedle stávajících zákonů dodržovat morální principy, které široce přesahují jejich rámec. Tyto principy jsou shrnuty ve vlastních zásadách chování podniku (Code of Conduct) a platí pro všechny úrovně podniku. TOP CENTRUM car a VISTA car jako součást koncernu VOLKSWAGEN řídí své vztahy s dodavateli podle podmínek Kodexu pro obchodní partnery.

Integrity

Together4Integrity (T4I) je celosvětová iniciativa uplatňovaná napříč celým koncernem Volkswagen – klíčovou roli v tomto programu hraje integrita a compliance. KODEX CHOVÁNÍ obsahuje všechny zásady chování TOP CENTRUM car a VISTA car a má sloužit všem zaměstnancům k lepší orientaci v otázkách slušného a čestného jednání. COMPLIANCE vytváří právní rámec, ve kterém se můžeme pohybovat, a který nás má chránit před sankcemi. INTEGRITA rozvíjí náš cit pro kritické situace a šedé zóny, které v nás vyvolávají pochybnosti a nutí nás se zamýšlet nad vlastním uvažováním, chováním a jednáním. ZÁSADY KONCERNU VOLKSWAGEN

Naše zásady

  • Přijímáme odpovědnost za životní prostředí a společnost.
  • Jsme upřímní, a když něco není v pořádku, ozveme se.
  • Máme odvahu k novým věcem.
  • Diverzita je součástí našeho života.
  • Jsme hrdí na svou práci.
  • My, ne já.
  • Držíme slovo.

Naše FIREMNÍ hodnoty

Hodnoty TOP CENTRUM car a VISTA car definují naše společnosti a dělají je nezaměnitelné. Jak směrem dovnitř, tak i směrem ven jasně ukazují, kdo jsme a za čím stojíme. Hodnoty, díky nimž jsme vynikali doposud a které jsou základem i pro budoucí rozvoj. Podnikatelství je součástí našeho života a přebíráme odpovědnost jak v malých, tak i velkých úkolech. V oblasti spolupráce se jasně zaměřujeme na uznání. Přes všechny úspěchy zůstáváme pevně na zemi a vyžadujeme maximální profesionalitu. A při tom všem je pro nás obzvláště důležitá integrita a compliance.

Náš oznamovací systém

Dodržování zákonných předpisů a interních pravidel a zásad stanovených v našem Kodexu chování (Code of Conduct) a Kodexu chování pro obchodní partnery (Code of Conduct for BP) má v TOP CENTRUM car a VISTA car nejvyšší prioritu. Úspěch našich společností je založen na bezúhonnosti a dodržování předpisů. Pro splnění těchto standardů je důležité dozvědět se o potenciálním pochybení zaměstnanců nebo dodavatelů a zastavit je.

Klíčovým pilířem našeho oznamovacího systému je zásada procesní spravedlnosti. Zaručuje také maximální možnou ochranu oznamovatelů, osob, kterých se to týká, a zaměstnanců, kteří se podílejí na vyšetřování oznámeného pochybení.

To zahrnuje také nabídku možností anonymního oznámení a komunikace. Ujišťujeme, že nebudeme provádět žádné kroky k identifikaci anonymních oznamovatelů, kteří nezneužívají náš oznamovací systém. Odvetná opatření vůči oznamovatelům a všem osobám, které přispívají k vyšetřování ve společnostech TOP CENTRUM car a VISTA car, nebudou tolerována. Osoby, které jsou do případu zapleteny, jsou považovány za nevinné, dokud se porušení zákona neprokáže. Vyšetřování budou probíhat s maximální důvěrností. Informace budou zpracovány spravedlivým, rychlým a chráněným postupem.

V případě, že jste se v souvislosti se svou prací dozvěděli o protiprávním jednání splňujícím kritéria Směrnice EU, můžete v souladu se Směrnicí EU a interní směrnicí společnosti využít pro jeho oznámení níže uvedené komunikační kanály společnosti.

Podání podnětu prostřednictvím vnitřního oznamovacího systému

Oznamovací systém nabízí různé kanály pro nahlášení potenciálního pochybení zaměstnanců, které umožňují rychlé přezkoumání a případnou reakci naší společnosti.

  • Emailová komunikace - zabezpečená e-mailovou adresu compliance@topcentrumcar.cz
  • Telefonická komunikace - komunikace s pověřenou osobou na telefonním čísle + 420 518 38 98 62 od pondělí do pátku od 9:00 do 17:00.
  • Poštovní zásilkou - na adresu zaměstnavatele: TOP CENTRUM car s.r.o., Strážovská 958, 697 01 Kyjov, k rukám příslušné osoby
  • Osobně - po předchozí písemné či telefonické domluvě s příslušnou osobou

Podání podnětu prostřednictvím vnějšího oznamovacího systému

  • prostřednictvím vyšetřovacího útvaru Volkswagen AG

Jak váš podnět zpracováváme?

Kvalifikovaní a zkušení kolegové z vyšetřovacího útvaru (tzv. Investigation Office) důkladně prověřují každé oznámení o možném pochybení zaměstnance koncernu Volkswagen a systematicky se jím zabývají. Nejprve obdržíte potvrzení o přijetí. Vyšetřovací útvar poté vaše oznámení posoudí. To zahrnuje shromáždění faktů zejména od oznamovatele. Pouze pokud toto prvotní vyhodnocení prokáže důvodné podezření na porušení předpisů, bude zahájeno vyšetřování specializovaným vyšetřovacím oddělením. Poté výsledky šetření vyhodnotí vyšetřovací útvar společnosti tzv. Investigation Office a doporučí příslušná opatření. Informace o stavu* a výsledku řízení vám budou poskytnuty bez zbytečného odkladu.

Potenciální porušení Kodexu chování pro obchodní partnery ze strany dodavatelů, včetně závažných rizik a porušování lidských práv a ochrany životního prostředí ze strany přímých a nepřímých dodavatelů, lze nahlásit vyšetřovacímu útvaru (Investigation Office) - stejně jako hlášení, která jinak vyžadují okamžitá opatření. Vyšetřovací útvar pak informuje odpovědné útvary, které záležitost odpovídajícím způsobem zpracují. To zahrnuje zejména přijetí nezbytných opatření k minimalizaci nebo ukončení porušování a/nebo rizik.
* Doba zpracování se liší v závislosti na předmětu podnětu.

24/7 Hotline

Podnět můžete podat 365 dní v týdnu, 24 hodin denně na mezinárodním bezplatném čísle: +800 444 46300*. Pokud váš telefonní operátor nepodporuje bezplatnou službu, můžete zavolat na následující zpoplatněné číslo: +49 5361 946300.

Online reportovací kanál

Pro kontaktování vyšetřovacího útvaru společnosti můžete využít webovou komunikační platformu v mnoha jazycích BKMS. Tento systém je důvěrný a technicky zabezpečený. Link: https://www.bkms-system.com/bkwebanon/report/clientInfo?cin=22vwgroup16&c=-1&language=cze
V případě, že vámi preferovaný jazyk není v nabídce, můžete k odeslání podnětu použít jakýkoli jazyk. Vyšetřovací útvar můžete kontaktovat v jakémkoli jazyce také prostřednictvím e-mailu nebo pošty. Link: https://www.bkms-system.com/bkwebanon/report/clientInfo?cin=22vwgroup16&c=-1&language=cze

Ombudsmani

Pokud se chcete obrátit na ombudsmana, najdete jeho kontaktní údaje zde: https://www.ombudsmen-of-volkswagen.com/
S vyšetřovacím útvarem se můžete spojit prostřednictvím e-mailové adresy: io@volkswagen.de

Central Investigation Office

Poštovní adresa: Volkswagen AG, Central Investigation Office Mailbox 1717 Berliner Ring 2 38436 Wolfsburg, Germany

Osobně: Schůzku si prosím domluvte předem na e-mailové adrese io@volkswagen.de

Máte další otázky nebo potřebujete místní kontakt?
Dotazy nebo návrhy na zlepšení týkající se Oznamovacího systému lze rovněž adresovat vyšetřovacímu útvaru (tzv. Investigation Office).

Pokud jste byli vyslechnuti v rámci vyšetřování, máte možnost poskytnout zpětnou vazbu ombudsmanovi jako nezávislému orgánu.
Kromě toho se kdykoliv můžete obrátit na místního pracovníka odpovědného za Compliance prostřednictvím emailu compliance@topcentrumcar.cz,resp. compliance@vistacar.cz

Jakmile vláda České republiky definuje orgány, které rovněž budou přijímat oznámení o pochybeních jako externí oznamovací kanály, budou zde zveřejněny.

Soubory ke stažení

Etický kodex
Etický kodex pro obchodní partnery
Oznamovací systém
interní směrnice o ochraně oznamovatelů a vnitřním oznamovacím systému